söndag 3 oktober 2010

Svart på vitt


- njaaa...
eller kanske snarare: text på datorskärm.

Jag har uppskattat med hjälp av eniro.se:s kartor att jag går en slinga på ungefär 1 mil,
sen tillkommer hämtande och lämnandet på dagis som är ungefär 6 km
Idag tog jag på mig mannens pulsbälte och Garminklocka för att kolla hur det egentligen låg till med den saken

Nu vet jag att det tar mig 1 timme och 45 minuter att gå 10,65 kilometer,
under den tiden förbrände jag 765 kilokalorier,
med en maxpuls/snittpuls på 179 resp 134 slag per minut
som tydligen enligt min man: "är bra siffror för din ålder"
- humh, vet inte hur jag ska välja att tolka det...

Jag vet nu iallafall ungefär hur det ligger till med mig och motionen,
och det sporrar att veta att jag bränner över 1000 kilokalorier varje dag som jag går mina dryga 15 kilometer...

1 kommentar:

Sus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.