onsdag 20 oktober 2010

Det här med frukost...


Man kan ju äta väldigt olika saker till frukost,
vissa sveper bara en kopp kaffe på stående fot,
andra sitter ner med ägg, juice och fil med flingor,
andra tar en macka eller två med skinka eller marmelad eller
ost...

Ost är nog vanligast och finns i en massa olika smaker och former,
och det är ju bra med mångfald,
sånt ska ju bejakas på alla sätt här i världen,
men allvarligt,
du som kan sånt här,
du som liksom är från trakten där den här kommer ifrån...

De här bilderna,
modellerna på osten...
- är det lokala Ockelbo:aner ?
(Ockelbofolk, Ockelboare, Ockelbobor...?)

Klicka gärna på bilden för att verkligen insupa ansiktsuttrycken på modellerna - undrar vad Tyra och hennes topmodelldomare skulle säga om ögonen...

8 kommentarer:

Annika sa...

Haha, creeeepyyyy....

Ting sa...

Hjälp.
Vad sugen man blir på ost liksom.

Sus sa...

Men..det är ju mina barn...=(

Sus sa...

JAG BARA SKOJAR!!! Hehe...

Helena m. 4 sa...

Du har väl ingen son...
- pucko ;-)

Helena m. 4 sa...

... men jag håller med, de verkar vara nära (!) släkt med varann...

camilla sa...

haha.. för övrigt är ockelboosten gjord utrikes, i holland om jag inte missminner mig, så det är en riktig luring....

Helena m. 4 sa...

...men Camilla, betyder det att Sus också är tillverkad av holländare då ?
;-)