tisdag 12 oktober 2010

Mjuka fötter är ju jättejobbigt !

Ja,
alltså inte att ha mjuka fötter,
men att få mjuka fötter...

Jag hittade en "mirakelkräm" i somras som jag köpte hem men glömde bort eftersom jag inte trodde att den skulle vara så bra som den faktiskt visade sig vara när jag väl provade den,
från Scholl (tror jag),
ska leta rätt på den och lägga upp bild om någon skulle vara intresserad

Jag har hela mitt liv haft ett ointresserat förhållande till mina fötter,
jo visst,
de finns där i slutet av benen,
och är en viss storlek,
(alltid lite för stora minns jag att jag som tonåring tyckte om mina 39:0r, som nu efter 4 barn på något mystiskt sätt vuxit till 40:or !?!?)
och jag har aldrig varit ett fan av fotvård och krämer och oljor och filar och "nagelmojs"...

I somras lät jag intresset växa lite,
och naglarna fick färg
- hej vuxenpoäng !
och jag hittade alltså salvan Allan-Brallan som gjorde mina stenhälar mjuka som sammet,
men vilket underhåll det kräver...

Så nu när hösten kommer sitter jag här med omålade naglar och stenhälar igen,
och längtar efter nästa sommar igen,
alternativt lite piff-ork...

4 kommentarer:

Chrissan sa...

En sån salva skulle jag behöva!

Nica sa...

Det finns verkligen en kanonkräm, men det är precis som du säger. Man måste tyvärr orka smörja på den också! :)
Heter den inte typ - Kräm för spruckna hälar - eller nåt liknande, (Scholl, yes) - sen finns det en med ett engelskt namn som är liknande... overnight creme for cracked heels.. typ... kanske?

:)

Fyra nyanser av rosa sa...

Jag med! Trodde Scholl-krämen skulle göra underverk men så fort jag slutade med den kom stenhälarna tillbaka. Och jag orkar bara inte smörja mina hälar varje dag! Jag har annat att göra ;-)!

Fyra nyanser av rosa sa...

Tack för tipset om Pokemon-figurerna!

Glömde att säga det tidigare!