fredag 1 oktober 2010

fast i kassan

Skulle bara sticka iväg lite snabbt och handla innan jag skulle hämta barnen, notan landade på drygt 1200, vi ska ha gäster i morgon så det blev både skagenröra, lax, räkor och en massa ingredienser till en god fisksoppa (Thai)

Kommer till självscanningskassorna och slås helt plötsligt av att det är ny månad och således har det dragits en hemskans massa pengar från mitt konto för att betala räkningar under gårdagen,
kort sagt har jag inte en susning om vad jag har för saldo på det ena kontot, och på ICA-banken VET jag att jag inte har 1200 kr för dagen...

Ja ja, ringer maken som sitter framför datorn på jobbet,
nä - jag har inte internet i mobilen, så lam är jag...
men se där tog det stopp eftersom banken hade "tekniskt fel just nu"
("just nu" pågår för övrigt fortfarande, nu drygt en timme senare)

Vad göra ?!?
Vagnen full med matvaror,
men tack o lov inte glass,
och barn som ska hämtas på dagis om ett par minuter

Försöker förklara för kassörskan att jag minsann har pengar,
bara inte på det här kontot,
får fint ställa vagnen bredvid hennes disk och lomma iväg mot bankomaten, men den upplyser mig bara om att jag inte kan få ut det önskade beloppet, och där kan jag ju inte flytta pengar mellan mina olika konton.

Inser till sist att jag på något sätt måste få tag på "Bank på telefon",
ser inte fram mot det eftersom jag inte är helt sams med min nya mobil,
min fina lilla gamla dog förra veckan och jag har nu begåvats med makens ex-HTC
- och vi är milt sagt INTE överens om hur saker borde fungera,
speciellt ilsken är jag på knappsatsfunktionen som man behöver när man använder "Bank på telefon"...

Efter flertalet avbrutna samtal får jag därefter gå till informationen för att låna deras telefon eftersom HTC-helv**et givetvis har slut på batteri efter alla mina samtal och knapptryckningar

Lagom svettig drygt 25 minuter senare har jag så åter pengar på kontot och kan gå tillbaka till min övergivna kundvagn och checka ut mig,
tycker nästan att jag borde förtjänat en ICA-vinst efter den pärsen
och kör snabbt till dagis

Sedan vidare mot skolan, är hyffsat sen och får plocka upp äldsta sonen i matsalen eftersom snälla fritidskillen har låtit honom hänga med ner på mellis trots att han eg. ska hem innan.

Supersnälla mattanten ser att "äldst i Kvartetten" har två syskon med sig och bjuder även småttingarna på varsin glass. Barn nummer fyra åt sin glass på sitt mellis 20 minuter tidigare så det blev helt rättvist - mycket viktigt det där.
(och ja, det heter säkert typ bespisningspersonal eller något annat politiskt korrekt, men i mitt huvud är mattant inte nedvärderade utan trevligt och mysigt)
Slutet gott - allting gott !

Nu ska friden sänka sig över huset i Spenaten,
som dagen till ära är helt nystädat av RUT...

Inga kommentarer: