onsdag 6 oktober 2010

andras ungar... grrrrrr...

Min morgonpromenad försenades avsevärt idag pga. att
Minst i Kvartetten går på samma avdelning som en kleptoman,
en liten, lömsk och sjukt snabb liten kleptoman

Denna lilla människa "snodde" min pulsklocka från en ficka på springvagnen där jag lagt den när jag skulle in och lämna kläder på avdelningen,
det hela tog ungefär 4 minuter och när jag kom ut var filten som låg i vagnen slängd på marken och klockan spårlöst borta,
sen teg hon som muren och förnekade därigenom all inblandning i klockans försvinnande,
och hade det inte varit för att en annan mamma hade sett henne springa omkring med den såhade jag troligtvis fortfarande letat,
- dock tog inte denna mamma ifrån det 2-åriga barnet,
utan lät henne bara passera...

Mina barn "lånar" också saker ibland,
men till och med den minsta vet att man iallfall visar var man hade den sist innan den försvann...
- vilket denna unge tydligen inte fått lära sig av sina föräldrar - suck...

Tack o lov mötte kleptomanen sedan en mycket rådig fröken som insåg det orimliga i att en 2-åring bör gå omkring med en 1500 kr klocka och således avlägsnade den från hennes nävar.

30 minuter senare,
när jag letat genom hela stora gräsmattan,
kollat alla rabatter,
tittat in under bodar och bänkar,
ögnat igenom alla 3 sandlådorna,
då mötte jag denna fröken som snabbt gick in och hämtade den så jag kunde fortsätta mot min 10 km slinga.


De sista 30 minuterna av slingan sprang/gick jag växelvis och detta resulterade i att jag drog av 5 minuter på tiden, och ökade på med några ynka förbrända kilokalorier.
Alltid gör det nåt' - men det skönaste var att jag kände mig mycket lättare i kroppen och det är ju bra !

Inga kommentarer: