fredag 1 juni 2012

Klinisk torsdag avklarad

Hej å hå,
här är jag,
och jo då,
torsdagen blev kliniskt ren,
om än full av arbete från 07-18:30 typ...
Jag har hittills inte drabbats av några "följdsjukdomar",
även om jag i ett oväntat ögonblick i går kväll nästan lyckades skära av mig tummspetsen(?),
heter det så?
jeg menar det heter ju fingerspetsen, och tummen är ju ett finger, men skriver man fingerspetsen tänker jag inte på tummen direkt... ja ja,
vet inte,
det kanske kan tillskrivas "tillfällig mögelsporsförvirring" ?
ja ja oavsett,
ironiskt nog hade jag precis bytt kniv från en riktigt slö rackare till en vassare då jag tröttnade på att mosa tomaten istället för att skära den i skivor,
och tänkt tanken: "åh, jag önskar att jag hade en vassare kniv",
alltså faktiskt ännu vassare än den nya jag bytt till,
uj uj vad jag ångrade mig sekunderna efter...
så idag sitter jag med en ond tumme,
men som man brukar säga:
"bättre en ond tumme än mögelattack i lungorna"
 - eller hur var det nu talesättet gick...?