fredag 1 juni 2012

Den irriterande grannen...

...det är jag det,
för i kväll har jag efter att först har jobbat mellan 07:30-18:30,
åkt hem bara för att ge mig i kast med den pryda,
2 timmar tog det,
jag har fyllt 8 hårt packade och stampade säckar med gräs,
men nu är det klart,
hela gräsmattan är nu kort igen,
men till mitt försvar hade jag inget val,
när de lovar regn i en vecka typ,
och gräset borde klippts redan förra helgen,
men då var jag jätteupptagen med att ligga jättestill i solen och njuta,
då är det bara att springa på i 2 timmar tills det är klart...

Nu ser jag ut ungefär så här om min höger hand:

fast plåster på tummen,
och kanske inte lika musklig,
- men minst lika grön...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte är det irriterande när någon klipper gräset?! Jag älskar både att klippa gräset och att höra ljudet av gräsklipparen, för att inte tala om doften!! Underbart!

Helena m. 4 sa...

Vet du vad, jag tycker inte det heller, men har förstått att vissa i villaområden tycker illa om det...

Anonym sa...

Det är bara för att de vet att de borde fixa lite mer i sina egna trädgårdar. :-)