måndag 4 juni 2012

Frökenpresenter

*obs, detta inlägg kan inledningsvis innehålla viss ironi*

Eftersom alla klassföräldrar i klassen slogs om att få samla ihop pengar och ta på sig ansvaret för att köpa avslutningspresent som tack för en fantastisk termin till våra 3 fröknar fick vi dra lott - och jag vann,
det var också många som sprutade ur sig idéer om vad man kunde göra som klassaktivitet i samband med avslutningen...

Nä,
vänta,
så gick det ju inte alls till,
det var visst bara jag som (i elfte timmen) drog iväg ett uppmanande mail till resten av klassen innehållande ett förslag på avslutningsaktivitet och uppmaning om (frivillig) insamling nu när det är drygt 10 dagar kvar tills barnen slutar skolan,
till mångas försvar får jag säga att responsen,
dvs. förmågan att komma ihåg kuvertet med slanten,
varit okej och att vissa till och med berömt mitt initiativ,
fast det är ju enkelt att köpa sig fri...
- nä, ja' ä' int' bitter ja'...

Har under dagen försökt spåna fram något jag hoppas ska bli uppskattat av vår frökentrio,
- det kan tänkas innehålla något eller några av följande saker:


3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju samma visa varje år... Och oftast är det samma människor som får styra upp. Tycker inte de andra att det är viktigt?!

Äjj-Käjj sa...

ÄNTLIGEN har vi hamnat på ett dagis där de inte samlar in en tia per unge. Dessa 180 kr skall sedan fördelas på 3 st frökenpresenter. Hur snål kan man vara?! Dessa människor träffar våra barn mer än vi själva gör och de är värda allt man kan tänka sig.

Vi har köpt egna presenter varje år i stället. Det vinner man inte popularitetspoäng på direkt. Inte hos de andra föräldrarna ;-)

Helena m. 4 sa...

Har gjort så tidigare jag också Äjj-Käjj, men tröttnade - så nu när jag är "riktig" klassförälder" använder jag mina idéer i kombo med enorma ekonomiska inköpskunskaper (och andras pengar) till att göra något bra åt alla - dock är jag lite "purken" efter som endast 16 av 26 har betalat ännu... behöver minst 4-5 till för att gå runt, men det ska väl f**n till för att inte lyckas med det.
Har åtminstone 2 jag kan vrida om armen på... sen får jag väl hålla tummarna att de andra kommer självmant.
*suck*