torsdag 31 maj 2012

Diska era termosar !

Jag är inte någon hypokondriker av rang,
tål det mesta och är inte så kräsmagad av mig,
men igår var det fasen nära att jag körde mig själv till akuten,

Höll på att röja i köket och hittar en termos som stått på en bänk en stund,
i ett hörn lite för sig själv,
jag har i min enfald trott att den varit tom,
och diskad,
så jag öppnar upp locket,
bara för att dubbelkolla snabbt att allt är ok,
samtidigt som jag lutar mig fram för att se ner i flaskdelen,
och då,
*poof*
det fullkomligt EXPLODERAR ut ett moln av torra mögelsporer när jag precis skruvat av locket,
tänk er övertrycket Allan-Brallan,
(Fia - kräks inte nu...)
alltså tänk er en jättejättestor och jätteövermogen röksvamp,
som ni kliver på,
med näsan först,
typ...

Aaaaggghhh...
jag kastar den inte ifrån mig,
mest för att jag inte vill skada köksbänken eller golvet
men vrider snabbt igen locket,
medan jag håller den så låååångt från kroppen mina armar tillåter mig,
samtidigt som jag försöker att inte andas mer än vad jag redan gjort,
känns som både näsa och hals fått sig en luftdusch,
det spelar upp hemska bilder från filmer med luftburna virus i huvudet
händerna har helt klart utsatts,
*bläääää*

Tror ni att jag ångrade nässprayet jag tog 3 minuter innan?
jag hade gett vad som helst för en stuvig däsa som stoppat lite,
och diskhandskar,
hallå,
helt plötsligt förstår jag det geniala med diskhandskar...
*suck*

med hälsningar och förhoppningar om en kliniskt ren torsdag
// Saneringspatrullen i Spenaten

8 kommentarer:

Malla sa...

men usch och fy och hemska saker, så äckligt!! hoppas bakterierna trillade rakt av dig

Anonym sa...

Åh fy! Jag kräks nästan av att bara "se" det framför mig när du skriver!

Ann-Sofie sa...

Fy faan vad äckligt.

Singelmamman sa...

Jag som inte är ett dugg orolig i vanliga fall skulle nog dött. Huvvaligen så läskigt! Kan du inte snorta lite handsprit?

FIA FIT sa...

JAG KRÄKS över hela datorn! Jag kunde inte fortsätta läsa....


Ahhhhhhrgggggg..... jag är hysterisk nu och spritar allt porslin, termosar, händer....

Och jag kommer smörja, snorta och svälja handsprit innan jag går och lägger mig!

Kram

Malde sa...

Uääccckkk!!!!

Hoppas att du fortfarande är vid liv!

Kram

Anna sa...

"Penicillin", juh..!

Nä. Blä.

Helena m. 4 sa...

ha ha - jag lever,
återkommer snart...