torsdag 3 maj 2012

När man inte ser vad andra ser...

Okej,
jag har en barndomskompis,
eller ja ni vet,
en klasskompis från grundskolan som jag egentligen inte har någon kontakt med utom via facebook,
men en helt okej och trevlig kontakt,
i alla fall,
hon var ute och åt igår,
och på sant facebook/bloggmanér fotade hon upp en bild av sin mat och delade med oss andra,
det är ju ibland inspirerande att se vad andra äter för gott,
och i bland får man tips om nya restauranger man kan gå på,

Dock lade hon upp den här bilden igår,
helt utan ironi,
och skriver något i stil med "mumsfilibabba"...
Alltså allvarligt,
seriöst,
är det bara jag som tänker vad jag tänker...?
- nä Sus, jag vet vad du tänker,
men ni andra...?

Hon är nu för tiden vad man skulle klassa som en seriös affärskvinna i sitt yrkesliv,
jobbar på en välkänd reklambyrå,
- lite som Fräsigt-Ellen och Fräsigt-Anna - men de är långt mer knasiga och skruvade,
och det roliga är att ingen vågar lägga en kommentar om hur det ser ut,
hennes man skriver något i stil med "det ser mäktigt ut"
men jag tror inte ens han vågar ta i med ett:
- "men hallå...vad haaar du på tallriken...!?"

Tur man har barnasinnet kvar...

11 kommentarer:

Malin sa...

Förlåt men jag dör vad roligt... Snoppar lixom, tillmiddag dessutom. Minst sagt "mumsfilibabba"

Sus sa...

Hahahahaha!!!!!!!

Ellen sa...

SÅ JÄVLA ROLIGT.

Fia FIT sa...

HAHAHHAHAHHA! BLÄÄÄÄÄ!

Fia FIT sa...

HAHAHHAHAHHA! BLÄÄÄÄÄ!

Anonym sa...

Hahahaha, Tack för dagens skratt :-)

Nica sa...

Haha!! Framför allt den t vänster. Maj gadd!!

Ann-Sofie sa...

HAHAHAHA!!!

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Hahaha! 3 pickadollor, liksom!! Med sås och allt!!

Unknown sa...

Hehehehe, vilken lyxmat ;) Undrar hur roligt dom har i köket när dom gör iordning tallrikarna

Anna sa...

Inte bara snoppar. Snoppar i sås. Formidabelt!