lördag 12 maj 2012

Visdomens Kruka - del 4.

Välkoman (?),
nä... ha ha... freudianskt stavfel,
Välkommen,
- ska ni vara till den fjärde och sista delen i "Visdomens Kruka",
vi knyter ihop säcken och rundar av,
samtidigt som vi breddar oss och blir lite internationella,
ja,
visserligen med ett utdött gammalt dammigt språk,
men i alla fall...
Håll tillgodo:

Trevlig lördag på er,
idag ska jag bara jobba, städa, planera ett - nä, vänta, två barnkalas,
visserligen små och samtidigt, men ändå med olika "målgrupper",
och göra en tårta, och skattjaktspåsar, och skattjakt...
just det,
lite lekar ska det ju vara,
lekar som passar 6-åriga killar,

men inte alltför tävlingsinriktade lekar,
- tips please !

4-åringarna kommer jag nog låta leka lite fritt i lekstugan,
och med Storasysters grejjer...

Så,
med tanke på allt detta ovan så är det nog bäst att jag fångar hela dagjäveln idag va'...?

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag kräks på dessa krukor!!
Lekar var det värre med...
Kram

Helena m. 4 sa...

Ha ha Anna, skönt - då är vi två som är glada att det inte finns fler delar i denna serie nu då ;-)
Jag har rådbråkat min egen hjärna under dagen och återkommer under söndagen med "lekresultat" - typ...