söndag 13 maj 2012

Tornadon som blev en vindpust...

Kosten att överleva kalas är att bjuda in lagom många barn,
och "rätt" barn,
dvs. de barn som födelsedagsbarnet leker bra med,
och inte bara en stor grupp från dagis som inte funkar ihop,
jag menar,
de är ju ändå 3 fröknar som tillsammans kontrollerar barngruppen på dagis...

Lillebror och Lillasyster är jättenöjda efter sina kalas,
som visserligen var samtidigt,
vid samma bord,
och delad tårta,
och kakfat,
men sedan egna lekar,
som de i stort sätt skötte själva,

Jag styrde upp glasmålningen,
med glas från IKEA - några 6-pack för 9 kr/st
och på Panduro köpte jag glasmålningspennor,
lite pilligt,
och ett par fingrar som tog på några nymålade streck,
men inga katastrofer,
Slutresultatet blev blandat,
men betydligt färggladare än orginalglasen.
Nu ska det torka i 24 timmar,
sedan in i ugnen en sväng,
efter det ska de klara maskindisk till och med.
Några målade glas
Och givetvis avslutades med ballongskattjakt.

2 kommentarer:

Fia FIT sa...

Jag är sååååå imponerad!

Vi ska ha kalas på torsdag och jag har inte ens skickat in inbjudningskorten utan sms.at inbjudan... :-)

Helena m. 4 sa...

Det gick över förväntan, något jag inte var helt säker på när jag raglade i säng vid 01:30 igår natt...