söndag 20 maj 2012

Tillbaka bland de levande...

...eller nåt'.

Gomorron hörrni,
hoppas ni har lyckats njuta av er långledighet,
jag har förstått att det till och med har varit lördag,
verkar ha missat det på något sätt,
jo,
just det,
jag har ju jobbat,
så var det ju,

Nu är de inledande och sjukt intensiva första 14 dagarna på nya jobbet avklarade,
jag har alltså jobbat 07-19,
6 dagar i veckan,
måndag till lördag,
plus restider på 45-65 minuter,
och det är inte lite här i Spenaten,
man kan säga att jag håller till utanför en förort till en förort till en förort till Spenaten,
- typ,
men det är kul,
Jag kommer gå skift med en kollega som jag utbildats parallellt med och på ett sätt är det trist att vi inte kommer att jobba samtidigt,
för jag tror inte jag har skrattat såhär mycket på väääldigt länge,
i "herregud-vad-mycket-nytt-hur-i-helv*te-ska-vi-fixa-det-här"-panik,
och i "nu-har-vi-jobbat-i-10-11-timmar-och-är-visst-lite-trötta"-flams,
men också för att vi har samma sorts humor i grunden,
chefen lyckades verkligen läsa av oss rätt och skapa ett bra team,

Nu har jag ledigt ett par dar,
jag ska försöka klämma in ett besök i Stockholm över dagen,
troligtvis måndag,
och sen tror jag jag ska försöka hitta tillbaka till gymmet,
om jag minns var det ligger?
herregud,
jag kommer väl dö flåsdöden på löpbandet efter 5 minuter...
- kanske får satsa på stillasittande bicepsövningar i stället?

5 kommentarer:

Chrissan sa...

Oj, vilken rivstart.Låter tufft.
Men med glada skratt fixar man det mesta.

Helena m. 4 sa...

Alltså, det har varit tufft, speciellt vissa morgnar vid 05:20-snåret, men dagarna har verkligen flugit förbi, tiden har gått sååå fort och det har inte alls känts som 12-timmars arbetsdagar...

Singelmamman sa...

Ja välkommen! :-)

FIA FIT sa...

Hoppas det känns bra! Vilken rivstart. Och du dina muskler...... kan inte smälta vilka JÄKLA muskler du har!

Helena m. 4 sa...

ha ha ha Fia - men du fattar väl att jag också gjorde som du, tog i så jag nästan sprack... ;-)