fredag 10 februari 2012

Det här med olika målgrupper och reklam...


Om någon undrar så är delar av reklamen de slänger in i "Top Gear" på 9:an högst olämplig *hörrhm* när man har en biltokig 9-åring och hans 5-åriga lillebror som sitter klistrade framför TV:n och suger i sig allt som hörs.

Vad de gjorde reklam för?
Jo,
Sensual Balans...
(tack för produktuppdateringen Anna - tur att du har koll på grejjorna där nere...)
- ni vet,
den där krämen som ger "öööökad sexuellt njutning" och fuktighet både här och där,
vatten som skvätter och popcorn som flyger...

Vad vi gjorde?
Inte ett jota,
ingen slängde sig på fjärrkontrollen (som givetvis befann sig på andra sidan vårt enorma vardagsrum)
ingen sa till dem att sänka,
utan vi båda gjorde oss så osynliga som möjligt,
vi försökte kura ihop oss bakom varsin dator enligt principen:
"syns inte, finns inte..."
och hukade för eventuella frågor som skulle kunna komma flygande,
och hoppades att deras hjärnor för en gångs skull skulle vara täckta av teflon istället för det vanliga absorberande kunskapsmaterialet,
vi fullkomligt ignorerade det som vällde ut ur TV:n
så nu hoppas vi bara på det bästa,
- att det är glömt 5 minuter in i det fortsatta programmet som kryllar av coola bilar...

PS.
Till nästa reklampaus var vi såklart beredda,
såg till att tysta ljudet,
men tror ni att reklamen kom då?
näpp...

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

HA HA HA HA!! :-)

Ann-Sofie sa...

Haha.
Här "varnas" tittaren inför alla program men tycker att ibland så borde faktiskt varning vara innan reklamen.

Anna sa...

Sensual balans heter den ju... Femal balans är lite annorlunda även om det också handlar om det kvinnliga underlivet...

Helena m. 4 sa...

Anna, man kan alltid lita på dig !
strålande - inlägget uppdaterat...