fredag 24 februari 2012

Gymhäxor och andra svettiga 4-barns morsor

Jepp,
veckans 4:e pass avklarat på gymmet,
sprang 1 timme på högst omotiverade ben,
kände mig klen idag,
men resultatet visar att jag inte var så mycket sämre än igår,
idag - blått, igår - rött

Oftast brukar jag vara så kort stund i omklädningsrummet att jag inte ser någon,
om man inte lyckas pricka in precis när ett pass slutar såklart,
och idag var en sån dag,
in kommer en massa där två tjejer/kvinnor står ut ur mängden,
de är kanske något år äldre än mig,
spontant tyckte jag de såg lite mer "slitna/trötta" ut,
men det var svårt att avgöra,
för där slutade likheterna,
den ena måste varit släkt med Björn Ranelid,
pepparkaksfärgad läderhud var det i alla fall,
kinesiska tatueringstecken i nacken och svanken,
och en silikonförstärkt byst som inte rörde sig varken upp, ner eller åt sidan,
nja,
jag är inte helt nöjd med min egen kropp,
men det lockade inte heller att se ut så...

Nu har jag bjudit mig själv på en god fredag och lovat mina vader en träningsfri dag i morgon.
Go'kväll !

Inga kommentarer: