söndag 27 mars 2011

Viktigt i Spenaten

Bilden illustrerar alltså antalet teoretiska mjölkpaket jag inte går och bär på längre, jag har inte på något sätt slutat dricka mjölk...

Som vän av ordning kanske har noterat har jag justerat vikttabellen till höger på sidan,
jag insåg nämligen häromdagen att den var lite förvirrande efter årsskiftet eftersom jag inte räknade med uppgången under mina
2 sjuka icke-tränande månader,
eller eller justerat totalvikten,
och att den faktiska mängden därför inte var uppenbar

Nu har jag alltså varit i närkontakt med vågen igen,
för trots min massiva motivationsbrist under stor del av februari och första veckan av mars så har jag de senaste två veckorna tagit mig ordentligt i nackskinnet och funderat på vad jag egentligen vill,
och jag vill ju bli av med de sista resterna av "Kvartettens tillverkning" på min kropp,
jag menar,
den producerade ju under en period av drygt 5,5 år 4 st barn,
och alla gånger,
ja utom med Storasyster såklart eftersom hon dök upp i v. 32,
har jag gått upp minst 20-24 kilo,
dock får jag ju barn som väger mellan 4,5 - 4,7 kilo och är 56-58 cm långa också...

Men nog om orsakerna,
jag har de senaste två veckorna alltså ätit oerhört noga,
och motionerat (läs: gått) väldigt mycket och långt och fort,
och det har givit resultat,
jag har känt det på kläderna,
främst byxorna,
men även på vågen,
för där stod det -2 kilo till i morse !

Nu har jag alltså sedan jag började den 1 augusti gått ner 9,5 kilo,
- fy f**n vad jag är bra !
...undrar vad som händer om jag tar SATS på riktigt...?

9 kommentarer:

Ting sa...

Svinbra ju!

Helena m. 4 sa...

Tack Ting !

Sus sa...

Gud vad duktig du är =)! Du har hittat din grej

Helena m. 4 sa...

Tack Sus, det känns väldigt bra !

Chrissan sa...

Jättebra ju!

Helena m. 4 sa...

Tack Chrissan !

Anne sa...

Fasen vad bra, hatten av!!!!

Helena m. 4 sa...

Jag bockar och bugar Rödbetan !

Malde sa...

*tummen upp!*
*gör vågen*

Bra jobbat!