torsdag 3 mars 2011

Svacka


Formsvacka,
det är vad jag befinner mig i just nu,
eller möjligtvis en "motivationshämmad tidsperiod"
- för det kan väl inte bara var så att jag har dålig karaktär ?

Ska jag leta efter orsaker så fick jag ett tråkigt besked i början av vecka som liksom fick luften att gå ur mig,
och låter man då besvikelsen ta överhanden så är det enkelt att börja kana utför,
samt att det där jäkla ICA Maxi har specialerbjudande på Ben&Jerry den här veckan...

Det känns lååååångt till vår och sommar,
och därmed lååååångt tills shorts och andra korta, tunna kläder ska på kroppen,
och då försvinner lite av det där "nu-jäklar" som är så himla bra,

Om jag blickar framåt mot nästa vecka hoppas jag på ett positivare besked,
som förhoppningsvis påverkar även motivationen,
dock gläds jag innerligt åt alla er andra som orkar just nu,
med både kost och motion,
Heja er,
och heja mig,
snart igen...

3 kommentarer:

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Åh, det är fasenimej inte konstigt att motivationen tryter nu, alltså... Man blir inte effektiv av att bo i ett kylskåp! Vilket vi Svenskar dessvärre ju gör... Så köp du den goda glassen och sätt dig i ett lugnt hörn och mumsa!
Kram!

Fräsigt sa...

Heja heja dig.

Sus sa...

Heja dig!!
(första helgen i april är vi nära dig)