lördag 26 mars 2011

Aaaajjjj som f**n !

Under vår mycket trevliga kväll hos bästa grannarna igår lyckades jag skaffa mig ett gigantiskt, fast smalt, blåmärke,
Jag hade varit uppe på övervåningen för att hjälpa Storasyster med en sak och var på ner igen för deras stora vitmålade sekelskiftestrappa när jag helt plötslig tappade fotfästet !

Tänk: Bambi på is,
men istället: kvinna i trappa med två saker i händerna...

Ena sekunden går jag stilla ner för trappan,
nästa sekund ser jag båda mina fötter framför mig i luften,
och jag hinner väl tänka ungefär:
"va?!?"
och
"helvete, hoppas jag inte slår i huvudet"

Vi kan väl säga så här att jag är sjukt glad att jag var endast 3 trappsteg från trappans slut,
samt att deras trappsteg är avrundade fram istället för 90-gradigt vinklade,
för jag landade med en sjuhelsikes smäll rakt på vänster gluteus maximus, och tog emot resten av kroppsvikten med ryggen,
alltså: ingen svanskota och inget huvud i närkontakt med trappan...

Status idag:
ett smalt men lååååångt blåmärke (eller snarare en blodutgjutning som heter duga) snett över rumpan och en lite ömmande rygg - men jag kan gå och röra mig utan problem.

- och inte en gnutta alkohol hade jag i kroppen !

3 kommentarer:

Anonym sa...

AJ! Skicka någon till apoteket för inköp av Hirudoid gel eller creme. Läker blåmärken snabbt!

Nipe sa...

Aj! Vilken tur du hade.

Annika sa...

Men aj..! Tur att det gick "bra" ändå..!