fredag 20 januari 2012

Ont ska med ont fördrivas...

Trots nackspärr
(eller "ryggspärr"?)
tredje dagen gillt på gymmet,
- nu jä*lar,
35 minuter löpintervaller och 20 minuter cykel,
glömde tyvärr mobilen hemma så jag kan inte bjussa på skakiga bilder på displayer,
men nåt jag kan visa är det här:
Ni ser handen bredvid stolpen ?
ja - bilden är liten och suddig - och tagen med baktanke så ingen ska kunna identifieras,
i alla fall,
den kroppen som hör ihop med handen,
den står där i hörnet och röker,
minst två gånger varje timme jag står på löpbandet/sitter på cykeln ser jag personen,
och det är ju hennes personliga val att röka,
"jättetrevligt" i och för sig - för det får mig att känna mig hälsosam som f**n,
men det jag huvudsakligen tänker på är ju hur mycket arbetstid hennes arbetsgivare förlorar på hennes små pauser,
för om vi säger så här - det är ju inte så att hon drar i sig ciggen på en halv minut direkt...

Nåväl,
med träningen avklarad blev det lunch:
kyckling i tomat/basilikasås (igen) med pasta, mozzarella och chaminjoner,
tyvärr ingen kulinarisk höjdare,
men i kväll lovar jag att bjussa på "god mat"

2 kommentarer:

Malde sa...

Och när vi som inte röker tar lika många och långa pauser blir det gnäll, för vi har ju ingen orsak att ta paus...

Hoppas att "spärren" släpper! Värme och massage kanske kan hjälpa?

Helena m. 4 sa...

Det var lite i de tankegångarna jag tänkte...
;-)
Vetevärmaren har legat som en extra ryggrad från nacken och nedåt, hjälper temporärt, vilar i avslappnande position i soffan med massor av kuddar och fortsätter med piller...