måndag 16 januari 2012

Kul nästan jämt...


Här händer ingenting !
- därav min totala frånvaro en dag...

Har man inget annat för sig så kan man ju packa drygt 50 fiskdammspåsar,
oh the joy of being en engagerad klassförälder,
i kväll är det nämligen klassgrejs med drygt 100 föräldrar och barn och allt ska avslutas med en fiskdamm,
och snäll som jag är tog jag på mig detta:
och innan någon frågar - det är en tajt budget inblandad
- därav inga färdigköpta påsar...

De flesta andra i gruppen har varit mer än segstartade,
entusiasmen har inte direkt sprudlat,
mest har jag och en annan mamma drivit allt framåt,
och vi har ju fått gott utfall på deltagandet.

Dock har jag nu en nykläckt baktanke,
jag hoppas att allt detta förarbete
(plus att vår familj kommer en timme innan och dekorerar)
och det faktum att jag fixat med både inbjudan och svarsräkning,
gör att jag slipper undan något annat,
- typ som städningen efter...

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Självklart ska du få glida hem medans de andra städar ;-)
Ha en kul kväll.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Bra tänkt där... ;D
Ha det kul!