lördag 14 januari 2012

Himmelsk middag...

Okej,
jag har upptäckt en ny variant av kött,
eller jag har nog sett den förut,
men lite skeptiskt gått förbi eftersom jag trott och hört att den skulle bli antingen torr eller seg,
fläskytterfilé,
helstekt mörad fläskytterfilé,

Först en svängom i stekpannan,
sedan in i ugnen tills den når 70 C i innertemp,
jag nojjar alltid lite med fläskkött & kyckling,
ut ur ugnen och rulla in i folie,
läggs med fördel på ett fat med kant så man kan använda köttsaften i folien till sås,
sen rör man ner lite grädde och lite crème fraîche,
herrejösses,
- den här maten smälter i munnen...

*tyvärr var vi så hungriga så jag hann inte ta några bilder*


4 kommentarer:

Suzan sa...

mmeehh... va så sugen på en bild!

Helena m. 4 sa...

Suzan - håll ögonen öppna framöver, vi kan väl säga att det är stooor sannolikhet att det kommer att lagas här igen, snart...

Sus sa...

Det lät himmelskt!

Fru Gårman sa...

Det är sååå gott! Lägger man in den i lergryta i ugn så blir det ännu smältigare. :)