tisdag 31 januari 2012

Det här med håret...

Först grundförutsättningarna:
Mitt hår är självlockigt och långt, tvättas ungefär 1-2 gånger i veckan, och plattång används på de mest motsträviga delarna (som luggen)

Sen ett påstående:
Ett nytvättat självlockigt hår är inte samarbetsvilligt - alls !

Nu frågeställningen:
Varför är det alltid så att håret är som mest medgörligt och ser som bäst ut preciiiiiiis innan man måste tvätta det,
och jag menar verkligen måste,
som att håret säger:
- "okej, fatta - om du inte tvättar mig i dag kommer jag att förvandlas till en enda stor massiv dreadlockskokka bak i nacken på dig..."
okej, luggen är lite extra fluffig, men annars är det ju snyggt...

7 kommentarer:

Malla sa...

mitt hår är nästan aldrig samarbetsvilligt...jag avskyr att hålla på att fixa frissen :P
men ditt hår ser fint ut!

Maria sa...

Det har jag oxå undrat massa gånger!

Suzan sa...

När ska snön bort här inne?=) Jag vill ha vååååår! =)

Ellen sa...

Jag tvättar håret varje dag, ser alltid trist ut. Men jag är stark på gymmet. Herren ger. Herren tar. ;)

Helena m. 4 sa...

Suz - det snöar ute i Spenaten, alltså snöar det inne i Spenaten också... en stund till...

Sus sa...

Jag tvättar håret varje dag, fluffar det med lockgel och låter det självtoka.

en dag utan tvätt= katastrof.

Helena m. 4 sa...

Sus - fullständigt omöjligt med 4 små barn, men en dag så kanske... ;-)