torsdag 12 januari 2012

Jaaaaaa - elräkningen - hurra !

Okej,
det kanske verkar stört att jubla över att elräkningen kommer,
elräkningen för december månad,
den vanligtvis vintrigaste och mest elförbrukande av månader på året,
och om man visste hur vår elräkning som dök upp den här tiden förra året såg ut då skulle man förstå,
ja,
eller alla husägare nickar i alla fall igenkännande,
eller hur?

Nå ja,
till saken,
inte bara hade beloppet minskat,
drastiskt minskat,
givetvis till viss del pga att priset per kwh är brutalt mycket lägre i år,
nä,
utan även förbrukningen hade minskat från nästan 3800 kwh till 2800 kwh,
1000 kwh - på en månad...!

Till sist vill jag bara visa exakt hur mycket det skilde mellan förra året och nu:
Ser ni?
-3200 kronor

//hälsningar den glada siffer-, och ekonominörden i Spenaten

4 kommentarer:

Fräsigt sa...

Första året i vårt första hus hade vi direktverkande el. Hej 9000 på decemberräkningen...

//Ellen

Gafflan sa...

Det är ljuvligt!

Kattis sa...

Min man är likadan - sprang entusiastiskt och visade mig lyckligt skillnaderna mellan de två åren och jag försökte verkligen verka entusiastisk. ;-)

Helena m. 4 sa...

Kattis - din man verkar fantastisk!
Ellen - jag lider med dig, postumt, tänk vilken resa/väska/champagne man kunde köpt för det... kanske till o med en champagne-resa...
Gafflan - fullkomligt !