onsdag 24 oktober 2012

Välkommen till den stora matdagen

Lätt inspirerad av Madeleine plockade jag åt mig grytbitar häromdagen på ICA,
och idag ska det stekas och kokas i timmarna många,
med det kyliga vädret som slagit till här i Spenaten är sådan mat mums,
och utöver det ska jag även göra fläskfile i ugn,
kycklingfiléer med cremefraichesås,
samt kötfärssås och hamburgerbiffar,

Märks det att jag laddar för en arbetsvecka nästa vecka?
har inte tid att fixa maten då,
Tur man har en stor frys...

Först ska jag bara rafsa ihop en scrambled omelett med ägg, grädde, ost, bulgur, kyckling, champinjoner och lite tomater ovanpå.
Tjingeling!

1 kommentar:

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Oh, vad kul!!
Shit, vad smart att laga hela tjottabalängen på en gång... Heja dig!

Och krya på förkylningen!
Kramen snygging