fredag 12 oktober 2012

Jag har ju glömt vad jag har gjort

Vet ni,
sen i söndags på Feel-Good-helgen med Mona&Maggan,
den morgonen när jag var den enda av 125 bönor som gav mig ut och motionerade,
sen den morgonen har jag befunnit mig i nåt' slags träningsflyt,
det har rullat på nästan per automatik,
så jag har alltså varit och tränat tisdag, torsdag och idag fredag,
drygt 60 minuter varje gång,
men idag blev det 80 minuter totalt,
visserligen räknar pulsklockan även när jag går och fyller på vattenflaskan,
jag var för lat för att stänga av klockan...

Jag tror inte jag gått ner något väsentligt i vikt,
speciellt inte med tanke på hur mycket och gott vi åt i helgen,
men jag har känt mig så stark,
och det har gått lätt,
och jag har återhämtat mig snabbt efter passen.

I princip har jag gjort samma sak,
sprungit 2-2,5 km,
cyklat 22 minuter (vilket blir 1 mil enl. cykeln)
och sedan sprungit igen,
de sista 2 dagarna har jag sprungit intervaller,
typ springa 20 sekunder, vila 10,
eller springa 40 sekunder vila 20,
och har börjat på hastigheten 10 (typ 6 min/km)
och ökat med 0,5 tills jag nått 14 (typ 4,25 eller nåt/km)
och har sprungit 1,5-2 minuter i varje intervall - typ...

kan väl säga att allt inte är glasklart registrerat eftersom jag blivit lätt andfådd, svettats obscena mängder och fokuserat på att träffa rätt när jag hoppar av på sidorna av löpbandet för att vila...
- men typ,
jag tror de som vill förstår upplägget ungefär...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att ha kommit in i ett skönt flow! Wish i was there! Träningsuppehåll i minst två veckor då jag har en muskelbristning i vänster vad.
Trevlig helg på dig snygging!

Chrissan sa...

Förstår dig precis! :)
Är ju själv inne i ett flow, bara att flyta med.;)

Malla sa...

heja dig vad duktigt!