fredag 26 oktober 2012

Jeans...? amääh, hur svårt ska det va'...?

Så där,
började morgonen med att lämna 2 barn och en vålnad på skolan,
därefter lämnades ett barn på förskolan,
sen gick mamman hem och kollapsade i sängen - och sov till 13:30
- hoppsan, jag sov visst lite för lite i natt...
Nåja,
pigg som en lärka,
en väldigt trött lärka,
hoppade jag upp bytte om till träningskläder och tog mig och mina goda ambitioner till gymmet,
och bättre än så blev det nästan inte,
för väl där upptäckte jag att pulsbandet inte fungerade,
hittade inte mitt hemma utan tog makens, men det brukar inte vara nåt problem att byta, 
men idag gick det inte att få det att fungera,
så efter lite halvhjärtad träning bestämde jag mig för att shoppa i stället,
tänkte att eftersom Cubus hade 30% på alla kläder så kanske man skulle investera i ett par nya jeans,
har ju tidigare köpt svarta snyggingar där,
men kammade noll,
fick tag på en vinterjacka till Storasyster
(399 kr å sen drar vi av 30% från det, tack för det)
vandrade vidare till Vero Moda - med samma negativa jeansresultat,
seriöst,
måste man vara 17 år och anorektisk,
utan post-gravid-volanger för att kunna köpa jeans ?

Skam den som ger sig
slank bedrövad in på H&M - och där fick jag napp,
så ett par nya jeans följde med hem...

Har ni jeanstips/tips på affärer så strössla gärna kommentarsfältet med dem...

Lovar att uppdatera med bilder - snart...
måste äta först,
håller på att svälta ihjäl,
glömde visst att äta lunch idag,
sov visst då,
hoppsan...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jeans är svårt, jag köper bara G-Star raw jeans. Dyra men sitter som en smäck över rumpan!

Anonym sa...

Håller med Fru H, G-star är utmärkta, annars gillar jag faktiskt JC med sitt breda utbud eller MQ som också har börjat få in bra byxor.

Helena m. 4 sa...

Får bli en sväng till både JC & MQ i morgon hör jag...

Malla sa...

jag stjäl tipsen du fått för jag hittar då inga jeans...inte för att jag letat så noga heller :P

Helena m. 4 sa...

Jag visste väl att det var fler än jag där ute Malla, tack...
(även om jag tror att du skulle kunna hitta nåt' bra till dig själv på Cubus)

Suz sa...

O här blev det fika till middag wooooups!

Ting sa...

Jag köper mina jeans på HM.

Helena m. 4 sa...

Jo, men du är aningens mindre än vad jag är...
;-)
inte för att jag är stor-stor, men inte lika lår/rumpsmal som idealet är just nu...
- typ