tisdag 6 september 2011

Morgon i Spenaten


okej,
strumpor,
4 par strumpor,
och 2 par extra till dagis,
en tröja,
3 par byxor,
just det de hänger i källaren,
hoppas de hunnit torka,
t-shirt,
nähä vill du inte ha den,
men vilken ska du ha då?
ja gå och ta en egen,
oj har Lillasyster vaknat,
go'morron gumman,
nähä inte det, grinig morgon, okej,
och bara pappa får bära - okej, men pappa åkte precis med Ella till hunddagiset,
frukost kanske?
ja okej,
3 yoghurt och "något med mjölk"...
det går inte att vara mer precis?
typ flingor? eller macka?
okej,
vi saknar ett par byxor,
oj har du utflykt?
och du har ju gympa idag,
var har vi allt det?
och en handduk också,
nähä, de skorna hade du visst vuxit ur under sommaren,
då får vi ta de här istället,
leka,
visst får du leka gumman,
men vi ska åka snart,
har ni ätit upp frukosten?
just det,
du skulle ha en macka,
jackor behöver ni eftersom det regnar,
nä vi cyklar inte idag eftersom det regnar,
pappar skjutsar er,
frukt ska ni ha ja, till skolans fruktstund,
hård nektarin - har vi det?
shit alla har visst mognat - aagghhh,
funkar den här ?
ja, vi kan packa pizzakex också,
just det dina byxor,
och din tröja,
va'? har du också utflykt,
aaahh, jag vet inte,
ja ja vi gör en liten matsäck för säkerhets skull,
okej, ni är påklädda
ut i hallen,
på med jackor,
och väskor,
nä, ni behöver inte gå än,
det är bara Storasyster och Storebror,
snälla ät lite till,

- åh, jag ser verkligen fram mot en sådan här dag imorgon också,
men med den lilla ändringen att mannen är på konferens tills på onsdag eftermiddag...

// solo i Spenaten

5 kommentarer:

Christel sa...

Å herregud. Jag blir helt paj bara av att läsa om det! Pust och stön. ;)

Helena m. 4 sa...

...å det här var ändå bara en bråkdel av det som pågick, typ det jag kommer ihåg...
*snurrig*

Anki sa...

TACK! För flashbacken till mina gamla morgnar! Nu njuter jag lite mer av att de blivit så stora och självgående allihop (men jag kan sakna tiden och längta galet tillbaka också!!).

Lycka till i veckan!!

Sus sa...

Phu! Ja jävlar =) Thoose days are gone. Jippiey!

Suzan sa...

*phew*