söndag 25 september 2011

Kolhydratvecka


Tänkte ju styra upp kost&motion i början av förra veckan,
men hade ju nån' halv bacill liggande på lur någonstans,
den bröt inte ut men låg och störde,
så jag bjussade mig själv på en socker och kolhydrat veckan,
jag tror man ska göra sånt ibland,
äta precis vad man vill,
har till exempel längtat efter att äta thaimat,
och det är ju inte världens bästa mat om man vill gå ner i vikt t.ex.
Men nu känner jag mig ganska klar och "övermätt",
längtar inte efter något speciellt direkt,
har även tryckt i mig en massa "lågprocentig" choklad den här veckan,
och då menar jag verkligen tryckt i mig...

Tänker inte ställa mig på vågen på ett tag,
alltså, kläderna sitter fortfarande bra,
men vill komma igång med träningen igen,
tror jag har en ganska bra chans att klämma in ett par pass den kommande veckan,
kanske till och med kan hinna ner på SATS en dag eller så,

Idag ska vi klämma in en sista kolhydrat-boff,
barnens morfar med sällskap kommer hit för att fira diverse födelsedagar som hunnits med sedan vi sågs senast,
det blir brunch på en av Spenatens mer nyöppnade restauranger,
hoppas på något gott,
- och barn som kan uppföra sig...

2 kommentarer:

Malde sa...

Själv har jag lyckats komma igång med Sats igen denna vecka efter en dryg månads paus pga resande och sjukfrånvaro... Har tränat två gånger på gymmet denna vecka. Skönt!

Pauser kan behövas ibland för att hålla uppe motivationen resten av tiden.

Suzan sa...

Har pressat i mig skit här med, imorgon kör jag igång igen! kram!