måndag 26 september 2011

Jösse(s) !

Var det någon mer än jag som nyss dog av skam bakom skämskudden?
Jag satt och slötittade på TV när de i ett program om Break dance under 80-talet visade ett gammalt inslag från Solsta Café och en grupp som kallade sig "Jösse Halling Breakers" ?

OH
MY
GOD
!!!

Tänk er det här:blandat med det här:


Tyvärr (?) finns det inte något på Youtube med detta än - men jag lovar att länka så snart jag ser nåt',
- delad (skade)glädje är ju som bekant dubbel glädje !

Uppdatering:
Lite mer "Jösse Hallingbreaker",
tack Tobbe,
nu blev det uppenbart att allt inte var bättre förr...



Uppdatering 2:
Jag tror snart jag kan presentera en länk till programmet,
- bara SVT Play kan se till att få häcken ur...

7 kommentarer:

Tobbe sa...

Jag såg det och det fanns inte tillräckligt med kuddar i lägenheten för att dölja min skam över att vara invånare på samma planet som de som fullständigt slaktade break dancen.
Break dance blandat med folkdans och sedan kryddat med en rejäl skopa supertönt. Jag skratt-grät så det gjorde ont! Måste hitta detta klipp! Det gör så underbart ont att se! :-D

Tobbe sa...

http://www.rfod.se/tidning/2008-1/FoD_1_2008_s6-13.pdf

Anonym sa...

Jag skulle vilja se de här uppträda i Idol... vore underbart att höra vad Alexander Bard skulle säga då!

Tobbe sa...

Detta är ungefär vad det handlar om:
http://m.youtube.com/#/watch?desktop_uri=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DvlpPxa4ojwY&v=vlpPxa4ojwY&gl=SE

Repoman sa...

Och nu ligger det på SVT: http://svtplay.se/v/2544862/flugor/del_3_av_8

Har nog inte garvat så mycket sen kvarnen brann. =)

Anonym sa...

Halling är en traditionell fokldans som faktiskt delvis påminner om breakdance. Den är mer vanlig i Norge än i Sverige, så sök på youtube om detta är obekant! De flesta som dansar anting Halling eller Breakdance brukar ha en viss gnutta pondus, men det här var otroligt pinsamt, som redan konstaterats!

Helena m. 4 sa...

@ Anonym - jo, en del av mig tänkte osökt på dansarna bakom Alexander Rybak (Frikar) - men inte tillräckligt mycket...