onsdag 21 november 2012

Konservativ som faan... eller har jag blivit kärring ?

Okej,
ett livstecken,
ett lite bittert och novemberirriterat sånt,
sorry,
 men va' i hela...
har jag blivit kärring eller ?
Seriöst,
Lucia
ni vet dagen som infaller den 13:e december,
och mig veterligen har gjort så sedan urminnes tider,
dagen då Lucia har namnsdag,
seriöst
varför tar sig både förskola och skola rätten att flytta denna dag till den 10:e respektive den 11:e december ?
ja,
visst,
kalla mig konservativ,
(och oj oj oj, ska det firas den 13:e blir det så sent på kvällen för alla/blir det så tidigt på morgonen för alla/blir det andra problem/ krockar det med personalens barns firanden och andra åtaganden... bla bla bla - detta är alltså saker jag hört tidigare år, nu var det nåt om att "måndagen var ju en "långdag" för alla" så det passade bäst då ?!? Que - vad är en "långdag"? och nä, det passade inte bäst för alla, inte för mig... för mig hade det passat på LUCIA-dagen den 13:e)
 men seriöst,
varför kan man inte fira Lucia på luciadagen ?
Hallå - traditioner, kanske ?
Inget vi ska behålla eller ?

Om någon inte har gissat redan så kommer varken min man eller jag kunna vara med på något av våra 4 barns luciafiranden i år eftersom mannen är på konferens den 10-11 december och jag har en intensiv jobbvecka med dagar mellan 07-19 mån-lör den veckan...
*bajs*

hälsningar
// Novemberhäxan i Spenaten

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, jag håller med dig! Lucia firas på LUCIA och ingen annan dag! Om fröknarna inte kan vara med på sina barns firande är en sak som de borde ha haft i beräkning när de tog jobbet...

Malla sa...

men skit!

Anonym sa...

Håller med Malla - SKIT!

Ann-Sofie sa...

Om Lucia ska firas så ska den göras det den 13:e.

fia FIT sa...

Vad rolig du är! Här är det också Lucia på en annan dag men jag reflekterade inte ens över det :-)

Förrän nu när jag läste ditt inlägg!

Sus sa...

Jag ska sitta på Universitetet hela Lucia.

Men vi kan väl fira jul den 26:e då och midsommar en annan dag än fredagen.

Fast visst, jag förstår att de vill vara med på sina egna barns firande, men jobbar man med barn så gör man.