fredag 21 september 2012

Skitläbbigt !

Var nyss med om något skitläskigt,
jobbar ju som bekant mitt ute i skogen just nu,
i en förort till en förort till en förort till Spenaten,
och där blir det mörkt,
jättemörkt
Jag slutar vanligtvis vid 19,
men idag hade jag ett par mail som måste iväg,
så det blev en 30-35 minuters övertid,
jag hade precis tagit fram en lista som skulle hängas upp utanför kontoret,
öppnade ytterdörren för att sätta fast den då...
*poof*

becksvart

totalt mörker

fullständigt kolsvart !

generatorn som driver strömförsörjningen till kontoret la av,
precis när jag öppnade dörren,
ångest,
ni kan ju gissa hur snabbt jag drog igen dörren och låste...
höll på att bajsa på mig,
eller dö,
kanske båda,
oklart i så fall i vilken ordning...

Till saken hör att vi tidigare haft "påhälsning" på kontoret av tjuvar,
så jag stod helt still och lyssnade,
förväntade mig att när som helst höra röster,
eller fotsteg i gruset,
superångest,
tänkte att någon stängt av generatorn för att lättare ta sig in,

men allt var bara tyst,
ingen ficklampa,
bara tjutet av el-larmet i lokalerna,
fick fram numret till jourservice som lovade att vara där inom en timme,
hade lite ångest till,
lyssnade igen,
fortfarande tyst utanför,
försökte komma ihåg var alla mina saker var,
kan tala om att en sketen liten mobiltelefon lyser inte upp så mycket i ett stort kontor,
fick med det mesta - tror jag i alla fall,
och smög mot dörren,
plockade fram kontorsnyckeln,
öppnade,
stack ut,
låste,
sprang till bilen,
hoppade in och stack...

Ringde en kollega från bilen och pratade hela vägen ner tills jag var i civiliserade trakter igen...
Nu sitter jag hemma och pustar ut.

Så,
vad har ni gjort för spännande i kväll då?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan säga att jag hade skitit på mig!! Herregud...
Vi har varit på STCC på Solvalla :-)

Ann-Sofie sa...

Usch och fyyyyy.

Singelmamman sa...

Ätit gott och sovit. Nu pigg. Blev lite rädd nu när jag läst detta.

Klankis sa...

Åh fy fan. Jag hade nog svimmat. På riktigt.

Jag har städat hela j-a huset, höll jag på att skriva. Alla 60 kvadratmetrar + balkong menade jag. Nog så jobbigt.

Monkan sa...

Holy crap där hade jag dött omgående utan att hinna skita på mig I guess.
Tur att det gick bra allting !
Ha en fin helg
monika