onsdag 12 september 2012

Hoppsan...

Hej Trädgården,
hoppsan,
ligger du kvar här ute runt huset...?
det verkar både jag och mannen ha förträngt den sista månaden,
det är ju så lätt hänt när man blir sjuk i maratonförkylningar och det blir kallare ute,
att man glömmer alltså,
det lockar ju inte lika mycket att vara ute då,
men tydligen slutar du inte att växa trots det...
himla konstigt,
tycker faktiskt att vi ska försöka synka det framöver,
att när vi tappar intresset så stryper du tillväxtfarten på gräs och tistlar och sånt,
okej ?
och den där häcken vi har,
ja,
de där 50 metrarna mot vägen alla åker på,
seriöst,
borde du inte fattat hinten för ett par år sen när vi slutade klippa,
det räckte liksom då,
den behövde inte bli varken högre eller yvigare då,
men nu gör vi en deal,
jag går ut och anstränger mig så mycket jag orkar och så visar du dig från din allra mest samarbetsvilliga sida framöver...
deal ?

5 kommentarer:

FiA FIT sa...

Ha ha ha! Jag borde komma och hjälpa till! Jag ääääälskar ju trädgårdsarbete!

Malla sa...

oh my. trädgårdsarbete är inte min melodi. alls!

Fru Venus sa...

:-)) Din deal låter bra, men jag är ändå lite osäker....

Anonym sa...

Hemma hos oss är det jag som klipper både gräset och häcken! Älskar trädgårdsarbete! Åh men elektriska häcksax!

Anna sa...

Jag kör det storskaliga - hugga och såga och slita och meja - så kan ni andra ta finliret. Hatar finliret!!