söndag 22 april 2012

Söndagen i ett nötskal

Efter en seg morgon,
som inleddes med lite städning,
och följdes av ett par diskmaskiner,
avslutade jag med en svängom på gymmet,
sprang 3,1 km utan uppehåll,
märk den massiva ökningen från förra passet,
cyklade 1 mil och crossflåsade i en kvart,
enligt min PT/man är det ett gott tecken att jag redan nu har lägre puls på samma löpsträcka i samma tempo,
hurra - allt är inte förlorat efter 4 veckors sjukdom
(med halsfluss som verkar härja hos många andra nu)

590 kcal senare styrde jag kosan hemåt,
men landade av någon outgrundlig anledning hos grannarna,
där man och barn redan befann sig
för ett par timmars småsnack och fika för de som var lagda åt det hållet,
själv tog jag en banan och ett par glas vatten,
nu blir det LCHF pannkaka,
var för lat för att laga nåt' mer avancerat åt mig själv,
barnen fick gårdagens rester för ett par timmar sen,
men jag var inte sugen på makaroner och kyckling i creme fraichesås...

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Du är duktig :-)
Måste testa pannkakan!

Helena m. 4 sa...

Alltså - att cykla 1 mil tar "bara" 22 minuter, så det är inte så fantastiskt som det låter när man skriver det... men tack för beröm ändå.
Pannkakan gjorde jag på 2 ägg - och justerade resten av ingredienserna.
Hoppas livet på din sida världen styr upp sig snart igen.

Fia FIT sa...

Duktiga duktiga du!!!!

Bra idé med pannkakan för jag har noll lunch-inspiration.... Eller hade. Jag kopierar dig rakt av :-)