fredag 27 april 2012

Fredag och fem kilometer

jodå,
ni läser rätt,
fem kilometer har jag sprungit idag,
med korta flåspauser på ca. 30-40 sekunder vid 2,5 och 4,5 km,
- Fia, det är fördelen med att springa inne på band jmf med i naturen,
plus att man slipper de små störtskurarna av regn som fallit i Spenaten idag,
och spurt de sista 500 meterna,
sen trodde jag att jag skulle spy och dö av utmattning,
- oklart i vilken ordning,
men det gick,
trots att jag åt mig genom kvällen igår istället för att träna,

Och det gick på drygt 34 minuter...
bättre än vad jag trodde att det skulle bli,
men det skulle vara intressant att se resultatet utan micropauser,
för då är det ju lättare att få ett exakt avverkat avstånd och en exakt tid,
då jag idag pausade pulsklockan och huvudräknade avstånden minus pausstunderna

Det vill säga om jag inte faller ihop i en utmattad disktrasehög och flyger av löpbandet rakt in i träningscyklarna bakom...


OBS - det är inte tjejen som skrivit inlägget som är med i filmen...

8 kommentarer:

Singelmamman sa...

Men vilken bra tid!

Hökis sa...

Bra jobbat!

Per sa...

Bra jobbat.

Malin sa...

Jag är sjukt imponerad och väldigt avundsjuk på att du kan pressa dig så. Well done!

Malin sa...

Jag är sjukt imponerad och väldigt avundsjuk på att du kan pressa dig så. Well done!

Malin sa...

Jag är sjukt imponerad och väldigt avundsjuk på att du kan pressa dig så. Well done!

Helena m. 4 sa...

Singelmamski, Hökis och Per - tack !
Malin - tack, tack, tack... ;-)

JenniePennie sa...

Bra jobbat !!

Jag kan omöjligt springa på att löpband. Mitt balans-sinne är inte synkroniserat med denna utrustning.

Efter tjugo sekunders löpning håller jag på att falla omkull, och då menar jag INTE för att jag är trött !!!

Nä jag får hålla mig utomhus på stadig mark.