lördag 28 april 2012

Belöning

Jag har hittat en ny last,
jag köpte mig själv en ätbar belöning för igår,
tvivlade lite innan jag lade den i korgen,
man blir ju lätt så besviken när man väntar sig stordåd av nya produkter som lovar guld och gröna skogar gällande sina smakupplevelser när man läser och tittar på utsidan av förpackningen,
jag gillar ju bäst syrlig glass,
eller allra helst syrlig sorbet,
och det är ju inte lättfunnet - om man inte är i Italien,
vilket jag inte är särskilt ofta,
sist var väl i 3:an i gymnasiet när vi åkte med Italienskagruppen till Florens och Pisa,
strunt samma,
glass var det vi skulle fokusera på här,
och jag måste säga att jag plockat på mig en ny favorit,
Ben & Jerry och Häagen-Dazs har inte mycket att koma med när det gäller att matcha den här,
Citronglass, lemon curd och små yttepyttesyrliga citronmaränger....
mmmmmm....
750 gr för 37 kr,
billigare än grabbarna ovan också,

f*n,
det blir till att springa mycket framöver alltså...

4 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Åhhh Meringue lemon curd som är så gott!

Helene sa...

Mäh, den finns alltså hemma i Spenaten men här i 08- kand har jag inte sett till den. Inte på min lokala Ica iaf. Måste nog kolla vidare mao, för den där måste jag testa :)

Malla sa...

jamenvisst, jag såg den fina bikinin fr stadium men jag hade egentligen redan hunnit köpa 2 andra redan förra veckan så det var egentligen ingen panik med den fr hm, den var bara så fin :)
vi har inte stadium i vår lilla pluttstad tyvärr :(

Fia FIT sa...

Jag ääääääälskar allt med citron men har aldrig sett den. Ska testas!!!