fredag 27 april 2012

Det här med kriser

Alltså det här med kriser,
ja,
alltså inte oljekriser eller sånt,
utan ålderskriser,
hur tänker folk egentligen,
att det inte syns eller ?

För det gör det...

I Storebrors klass går en tjej som har skilda föräldrar,
vet inte om det har med saken att göra,
men i alla fall,
pappan i familjen har kanske ett par kilo för mycket,
har inte heller med saken att göra,
inte det jag ska belysa direkt,
- en parentes i den stora bilden,
men ändå,
han har varit så där vanligt mellanblond i håret,
tror jag,
- minns faktiskt inte riktigt vilket tyder på att han haft en helt vanlig hårfärg,
häromdagen mötte jag honom på vägen till skolan,
och ni vet hur man tänker när man möter någon där inte allt "stämmer"...?
där något har ändrats, men du kan inte riktigt direkt sätta fingret på det...?

Här tog det ungefär 2 sekunder innan jag insåg vad det var som såg annorlunda ut,
och det var inte till det bättre,
han hade färgat håret,
kanske ville dölja några grå hår han sett i spegeln,
jag vet ju inte eftersom det inte direkt var läge att kommentera,
det är svårt att peka ut en förändring som man sen inte kan säga något positivt om,
eller ens något diplomatiskt neutralt som skulle kunna tolkas positivt,
Han såg nämligen ut som Tom Jones i håret:
inte samma volym,
men samma illapassande färgton till resten av hans person,
typ som daaaamerna på Östermalm som minns sitt ungdoms forna mörka hårsvall och bestämmer sig för att färga de uttunnande åldrande resterna av svallet i samma eller mörkare ton som de hade som yngre,
kort sagt - inte bra...

Och om man nu bestämt sig för att man ska ut på marknaden igen så känns det spontant bättre att behålla hårfärgen och istället lägga om kosten och kanske börja träna istället...
Stackarn...

5 kommentarer:

Malla sa...

hahaha :D

Fia FIT sa...

Hahahhaha! Att du vågar skriva detta. Mer vågat än min Facebook nästan... eller?!

Helena m. 4 sa...

Vet inte riktigt, tror knappast han är här, eller att han skulle känna igen sig, tror han är "hemmablind" vad gäller barret...
- men din FB fick jag inte riktigt ordning på känner jag, känns som jag borde få ett e-mail jag med...
:-)

superSHEro sa...

Hihi. Som i indien tex när gamlingarna färgar håret illorange för att dölja det vita/grå. Som om ingen fattar att de är gråhåriga när de ser ut som mörötter!

Singelmamman sa...

Stackarn säger jag med. :-)