fredag 20 april 2012

Pausar tills söndag

- alltså inte pausa bloggen,
men träningen

Jag och mina knän har insett att det räcker med 5 pass hittills den här veckan,
(tis: 2, ons:1, tors:2)
vilket ger mig en ungefärlig summa av 2750 förbrända kcal,
*poff* - borta...
och en total träningstid av 4 timmar och 45 minuter,
missade pulsklockan på ett pass,
jätteirriterande för det känns som man inte har gjort det när man inte har något resultat - typ...
och sen redovisade jag inte tisdagens pass nummer 2,
eftersom jag var rädd att ni skulle ge mig en "knäppstämpel" då,
- så jag fick uppskatta totalsumman ovan,
Nu samlar jag kraft tills söndag,
detta görs genom att under fredag och lördag: städa, diska, tvätta, handla, åka till tippen, vara med på ett barnkalas,
*phu*
Vila sig i form heter det va'?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lite konstigt det där att det ofta skiljer sig mellan manlig och kvinnlig vila... En man skulle lägga sig på soffan medans du Far runt som en skottspole!

Ting sa...

Du är helt klart värd vila!

Helena m. 4 sa...

Jo, Fru H, visst är det så, men jag har verkligen en jättebra man som gör minst lika mycket som jag...
Arbetsbördan blir ju lite högre när man har en familj med 4 barn, så det är sällan någon av oss är helt stilla i soffan :-)

Helena m. 4 sa...

Tack Ting - då vilar jag med gott samvete !