lördag 14 april 2012

Retro i bilen igår

Medan jag körde sakta och stilla (typ) mot Stockholm igår så gick det en retroskiva på en av DVD:erna i baksätet,
det är Lillebror som fastnat totalt för en karaktär från min barndom,
en riktig favoritserie,
det finns ju några som håller genom åren,
som "Fem myror" med Magnus, Brasse och Eva,
Eva som jag hade förmånen att lära känna genom min mamma,
och sen detta:

Trazan och Banarne,
Ett program med så många bra och roliga delar,
men detta är alltså var Lillebror fastnat för,
Olyckan och hans sång.

Jag frågade om han inte var lite läskig,
men svaret blev:
"nä mamma, han är bara rolig"...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag som minns att jag satt med kudde när Olyckan var på tv!

Malla sa...

Haha oj det var längesen!

Fia FIT sa...

Barnen och jag lyssnar alltid på Djungelmums. Det är vår bilklassiker. Eller (tyvärr) Mello 2011 när de bestämmer helt själva....

Olyckan minns jag som igår... kanske för att jag är så ung :-)!