söndag 25 december 2011

Unikt tillfälle


Mitt i juldagskoman bestämde vi oss för att utnyttja det faktum att vi har släkt här,
så vi bokade två platser på bio,
bara maken och jag,
det blev Sherlock Holmes,
hårt, våldsamt men intressant och bitvis roligt,
inte ofta vi kan smita iväg och se något bara vi två,
tror att vi sammanlagt under de snart 9 år (!) vi har haft ett eller flera barn har varit solo,
dvs. utan något av barnen
på stan (ett par timmar med bio eller mat) eller hemma,
kanske max 9-10 gånger,
näää,
nu ljuger jag,
många gånger kan det väl inte vara ?,
7-8 gånger kanske,
och då räknar jag även de bröllop vi varit bjudna på,
och 30-års fester mm,
så det kryllar inte direkt av brunch eller pizza & bio-tillfällen,
och det är inte för att vi inte vill,
jag skulle mer än gärna
men utan familj som kan ställa upp blir det lite svårt.

Tänk om man skulle önska sig lite sammanhängande barnvakteri till 10-årig bröllopspresent...?
- eller är det för mycket begärt tror ni ?


2 kommentarer:

Ellen sa...

Man kan sprida ut barn om det är någon som inte orkar med 4. Fast å andra sidan börjar dom komma i en ålder där det är hanterbart med många. Kram!

Helena m. 4 sa...

Problemet för oss är ju att det inte finns så många att sprida ut dem på... :-(