lördag 17 mars 2012

Någon annans...

Idag har vi klivit rakt in i ett liv som avstannat utan förvarning,
Jösses vilken underlig känsla att ta över hanteringen av någons vardag som plötsligt bara upphört,
Något "enklare" för mig som ingift än för mannen och hans bror,
Men fortfarande en väldigt surrealistisk känsla
Alla saker som betytt så mycket för någon,
Saker som vi nu ska relatera till och försöka förstå,
och hitta nya platser till,
Jobbigt
och svårt
Känslor
och minnen
Och saker,
Framförallt alla saker...

Det blir fler helger på resande fot för oss framöver det blev tydligt idag

8 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Ja, det är en konstig känsla! Rota i andras saker, saker som betytt något för någon, saker som man själv kanske definerar skräp...

Anna sa...

Jag förstår precis hur du menar, men är det skräp för er är det skräp. Oavsett vad han själv såg det som. Ansvaret nu är inte att förvalta hans saker utan hans minne. Och saker är bara saker. Han lever inte i dem.
Kram på er alla.

Fru Venus sa...

Ni har tuffa tider framför er, hoppas det går bra. KRAM

Fia FIT sa...

Usch! Läste om mannens pappa. Så hemskt! Jobbigt att rota hos andra, vilket vi gjorde hos mormor för två år sedan. Och hur mycket man än pratat med personen i fråga så inder man, när man står där bland alla grejer, att man har hundra obesvarade frågor som man önskar att man hade frågat! Medan det fortfarande gick!

Kram

Personen bakom IT-chefen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helena m. 4 sa...

Nja, skräpet är väl det minsta problemet - det har vi redan slängt nu i helgen, och alla kläder mm är packat för insamlingar, men nu är det saker av värde mm. Omständigt är bara förnamnet...

Malde sa...

Förstår precis. Håller på att rensa efter Mamma. Lägenheten är avslutad och klar, nu har vi landet kvar jag och bror min. Där börjar vi på lördag.

Men det är skönt att vi är väldigt eniga, min Bror och jag.

Kramar till er alla!

Ting sa...

Åh, ett svårt jobb.
Vi har haft flera hemfärder i släkten på sistone.
Men Anna uttryckte sig klokt tycker jag!
Kram!