måndag 26 mars 2012

Fortsättning följer


Så känns det just nu,
som att allt är "fortsättning följer"
typ,
* andra helgen på raken som vi åker 60 mil med 4 barn och packning för att röja/slänga/städa/packa undan i mannens pappas lägenhet och prylar, dvs. ingen tid hemma
* min eviga förkylning/sjukdom som kniper varje minsta lilla uns av ork,
* barn som glömmer saker överallt, så man åker alltid minst två gånger till alla ställen,
* just det - vi har ju ett hus själva, som är fullt med saker man bara vill ta tag i och slänga nu när man står upp över öronen i andras prylar,
okej överdrivet för så mycket nya saker är det inte, men det är jobbigt ändå att ta tag i,
* och tomten som dykt upp under all snön - alla 1300 kvadratmeter gräs och träd som borde fixas (men som halkat låååångt ner på "äsch det skiter jag i just nu"-listan)
*garaget - say no more...

Usch -
kan man gå i ide nu på våren och vakna upp i maj ?

1 kommentar:

Anna Malmborg sa...

Känner igen mig. Trädgården är ett ok på mina axlar. Det värsta är att om man inte fixar med den nu så ballar den ju ur när allt börjar växa. Hua...:)

Men att sätta en priolista är nödvändigt ibland. I ditt fall så skulle jag sätta "bli frisk" som nummer 1.

Kram