torsdag 6 oktober 2011

Inte Alls


Har precis släpat runt en massa barn,
okej då,
bara mina egna,

men ibland känns de extra många,

på inte mindre än 2 st drop-in fika
(eller fikor blir det väl i plural)
nå ja,
både dagis och skola tyckte detta var en bra dag för socker och kaffe,
jag tyckte inte det,
dels för att jag inte dricker kaffe eller äter socker
men primärt eftersom mannen är på konferens och jag vet av erfarenhet att det är sällan kul med aktiviteter när man är solo med 4 barn,
visserligen är de inte supersmå längre,
men det finns ändå en massa olika viljor i de olika kropparna...

Nu blir det inget mer gjort idag,
alls,
okej då,
kanske middag,
men bara om det finns rester att värma,
annars tror jag fixa-gränsen ligger vid glass eller bullar
(till barnen)
det borde väl bli poppis va'?

Inga kommentarer: