måndag 10 oktober 2011

Another week, another tjänsteresa...


Oktober är den stora resemånaden,
i alla fall för min man,
för i eftermiddag styr han kosan bort i ett par dagar igen,
nya städer,
nya människor,
nya möten,
vilket innebär att det bara är att bita ihop,
se till glömma bort att jag har ont i halsen och bara köra

Ser speciellt fram mot i morgon bitti när jag på något sätt ska fixa att:
rasta 1 hund,
väcka 4 barn,
klä på 4 barn,
se till att 4 barn får i sig frukost,
packa 2 skolväskor,
lämna 1 hund på hunddagis,
lämna 2 barn på skola,
lämna 1 barn på dagis,
ta med det andra barnet på läkarbesök för allergitest

- och allt detta innan kl. 08:00



4 kommentarer:

Ting sa...

Oj, galen morgon!
Jag ska tänka på dig och försöka sända över lite flyt!

Helena m. 4 sa...

Tack Ting !

Sus sa...

Jamenjävlar..
Styrka!

Cayenne sa...

Här får endast fyraåringen hjälp med kläderna. De andra klär sig själva och skolväskorna är inte heller mitt jobb. Att deligera underlättar vardagen i en storfamilj. Och hjälper mamman att orka.