tisdag 14 maj 2013

Nåt som inte var seeeegt...

...det var ju fläskytterfilén som jag körde i grytan 6 timmar,
den trilskades lite när jag skulle försöka klämma ner 2 stora bitar bredvid varandra,
jag kanske har en liiiite för liten gryta egentligen,
men himmel,
när den var klar...
den föll isär åt alla håll och kanter,
så mör att det nästan blev löjligt,
och den här gången langade jag i ett par potatisar,
tänkte att det får väl bära eller brista,
blir det bara överkokt mos kvar i grytan så får man väl skrapa bort det,
men de blev mumsiga de med,
lagom hårda,
precis som om man hade kokat dem som vanligt,
fast i barbequebuljong - typ...
jag äter ju inte så mycket potatis,
men den lilla bit jag smakade hade tagit lite smak av att ligga och gosa med allt det andra,
helt klart,
Det köttet vi inte åt upp skivade jag och lät ligga i kylen i en bunke i den "överblivna såsen/buljongen/vätskan" så den kan gotta sig lite till och inte blir torr när man fiskar upp en bit för att slänga in i micron...

Den här veckan har ICA erbjudande på karré,
så gissa vad jag planerar...?

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Nu blir jag sugen på mat ju, jag som precis vaknat :)

nähä ska gå och gräva i frysen efter lite kött som jag kan slänga ner i min slow cooker :)

Skärp dig! sa...

Gottigt!! Man kanske skulle köpa sig en lergryta..?
Kram!

Helena m. 4 sa...

200 spänn är det klart värt...
(på ICA Maxi)