onsdag 22 maj 2013

Il dottore... (jepp - italienska)

Var hos doktorn idag,
för att kolla upp en sak jag gått och dragit mig för en längre stund,
inte för att jag tror att det är nåt allvarligt fel,
men jag har i princip sovit bort större delen av april månad,
och inledningen av maj,
har varit så sjuuuukt trött,
på mina lediga dagar har jag lämnat barnen i skolan och sen gått hem och sovit 4-5 timmar mitt på dan för att sen somna utan problem på kvällarna,
har ingen ork,
naglarna skivar sig och håret,
jösses,
jag som aldrig har problem med mitt hår har haft så mycket kluvna toppar att jag sett ut som ett påskris trots att jag varit hos frisören och klippt mig nyligen,

I alla fall,
kom till en doktor som direkt såg min bula på halsen,
tog min beskrivning på allvar och beställde ett gäng prover,
gick till labbet och de drog väl en sisådär 3-4 rör med blod,
tittade inte så noga eftersom jag hade fullt upp med att inte svimma,
eller kräkas av känslan av att nålen åker längre och längre in i armen vid varje rörbyte,
jepp,
det finns några saker här i världen jag inte klarar av,
som är äckliga eller superläbbiga enligt mig,
får väl göra en lista en annan dag så ni kan fnissa lite åt mig...

Så det jag gör nu är att vänta på svaren,
och försöka börja träna igen,
men halsont sätter stopp för det just nu,
så jag börjar väl med att renovera ytan i morgon,
frisör och fransar/bryn står på schemat då.
Synd att det inte var den här doktorn...

2 kommentarer:

Anki sa...

Åh det låter precis som underfunktion av sköldkörteln - struma. Det har jag och hur många som helst jag känner. Om det är det så är du snart bättre med rätt o lätt behandling!
Krya på dig och piggna snart till! :-)

Gafflan sa...

Tänkte skriva som Anki om struma. Hoppas du får snabbt svar.
Krya på dig i massor.