måndag 20 maj 2013

maskrosor...

Happ,
så vart tog den här helgen vägen då ?
Lyckades efter ett parti "garage-tetris" få fram gräsklipparen ur garaget,
så mannen och jag fick med gemensamma krafter hela tomten klippt,
och gräset uppsamlat i säckar,
plus att vi rensade bort säkert minst 500 stora maskrosor,
och hur detta är möjligt efter förra årets gödsling förstår jag bara inte...
de borde vara stendöda,
men skam den som ger sig,
 vi får väl punktmarkera "problemområden" i gräsmattan,
hatar maskrosor,
nästan lika mycket som jag ogillar de brännässlor som börjat krypa fram i häckarna längs med kanten av tomten,
små buskar av brännässlor som liksom poffar fram över en dag känns det som,
så där blir det till att gräva och spraya,
och häcken,
ja jösses,
den försökte jag ju ta tag i förra året,
klippte ner halva,
och då pratar vi inte om halva som typ 25 meter av 50,
nä,
vi pratar om halva som insidan av 50 meter häck,
varför?
jo,
eftersom jag inte orkade (fysiskt tog mina muskler slut av att lyfta den bensinsdrivna häcksaxen i huvudhöjd och svinga den fram och tillbaka i 50 meter)
ja ja ,
ny vår/sommar
nya ambitioner,
nya mål
men först - ny måndag...

Inga kommentarer: