måndag 7 januari 2013

På den igen bara...


I dag är det jag som biter i det sura äpplet igen,
tvingar upp mig på vågen,
och gör nåt åt smygvalkarna som krupit tillbaka,
- eller var det volanger vi kallade dem Malin ?
ja ja 
oavsett - bort ska de...
(för jag såg dem nog på bilderna från igår...)

Jag har inte sprungit & tränat på nästan en månad,
på grund av jobb och sjukdom,
men ätit har jag - hejdlöst...
blä,
vet inte hur jag ska ta mig upp på löpbandet igen,
hur jag ska orka släpa kroppen mer än ett par 100 meter,
får väl sätta mig på cykeln och trampa i stället till att börja med,
eller springa ett par minuter och sen öka med en minut i taget,
trist att känna som att man måsta börja om igen,
men kondition är ju som bekant en färskvara med jäkligt kort "bäst-före"-datum
- men allt detta får väl bli när denna arbetsvecka är över,
jag får ta tag i kosten nu,
en sak i taget liksom,
göra det man klarar av.
Heja mig !

5 kommentarer:

Sus sa...

Jag biter i det sura jag med.
Efter en höst med sjuka är jag nu förkyld igen.

Men lite nästäppa ignorerar jag.

Malla sa...

ja heja dig! fort är man tillbaka med träningen :)

Singelmamman sa...

Jag har också lyckats få lite volanger. Vetefan hur det gick till. De ska förhoppningsvis bort nu.

kattiiiiss sa...

Lycka till!
Volanger är ett bra ord :-)

Helena m. 4 sa...

Tack alla snälla,
- och begreppet "volanger" har jag helt fräckt knyckt från Mia Törnbloms föreläsning jag var på i höstas,
http://www.nsd.se/nyheter/kiruna/artikel.aspx?ArticleId=5368566