onsdag 23 november 2011

Sjuklunch


Tur att jag orkade lite mer igår,
annars hade jag inte fått nåt att äta idag,

På bilden ser ni:
* 1 kopp te - Söderblandning från "The Tea Centre of Stockholm", enda stället man kan köpa riktigt gott Söderblandningste på (enligt mig)
* 1/2 gigantisk avocado
* hembakat LCHF-knäcke (eller som man också kan kalla det - "Pippifågelfrökakor" för jä*lar vad med frön det var i dem, dock gillar jag torrt och knaprigt så jag klagar inte)
* Philadelphiaost att ha på knäcket
och
*nej - det är inte makrillfilé (*spyr* - har aldrig förstått folk som äter tomatfirrar, där ligger ju till och med tonfisk i lä när det kommer till kattmat) - det är kyckling i basilikatomatsås.
Urgott och superenkelt att göra.

ICA har en egen vara som heter "finkrossade tomater med basilika"
Om man tar en sån och sedan skär 2-3 kycklingfiléer i bitar och blandar i, kokar på låg värme tills köttet är mört och tomatsåsen lite rinnig (inte vet jag 10-15 minuter kanske) och sedan ha i 1-2 matsked(ar) crème fraîche och rör om så är maten klar...

3 kommentarer:

Annika sa...

Matjesill, du menar makrillfilé i tomatsås va..? Ser inte alls ut som sill nämligen och det är makrillen som luktar kattmat. ;)

Helena m. 4 sa...

Tack Annika -behöver jag säga att jag har feber... och ont i halsen... och resten av kroppen. Skönt att du kunde vara min extra-hjärna idag... Text korrigerad.
*ynklig suck*

Malde sa...

Du harr alldeles rätt om teet. Jag köper nästan allt vårt te där.

Krya på dig!