torsdag 17 november 2011

Kvällsmums


Landar i soffan efter en lååång dag,
lite att äta,
lite att dricka,
försökte mig på ett googlat recept på hamburgerbröd idag,
i brist på Mallas utlovade recept som jag sitter här och väntar på...
*himlar med ögonen*
men det blev inte helt lyckat,
för det första var det ett "rörigt" recept,
helt klart nedskrivet av en man,
hej fördomar,
men när det endast förekommer mått i form av gram,
oavsett om det är socker, salt, vatten, mjölk eller mjöl,
då tar jag för givet att det är en inte helt van person som skrivit ner ett recept,
ev. översatt från annat språk eller måttsatser,
ja ja,
oavsett,
o-bra blev resultatet i alla fall,
alltså o-bra som hamburgerbröd,
- kan också ha nåt' att göra med att jag läste ett par go'nattsagor under gräddningen,
även om jag hade ugnen på autostop efter 15 minuter så borde jag nog övervakat färgen lite mer...

Nu intar jag brödet som vanlig macka,
och gluttar lite på en av de trevligaste serie-killarna på 5:an,
mmmmm...

1 kommentar:

Malla sa...

hahaha sorry! jag kan vara jäääävligt seg så det var bra att du påminde mig :D