fredag 25 november 2011

bajsmorgon

Okej,
Jag är fortfarande sjuk,
feber, huvudont och halsen ska vi inte ens prata om,
dåliga grundvärden alltså,
lägg då till följande,
mannen börjar med superviktigt-måste-vara-med-på-möte 07:30,
detta innebär att jag måste lämna alla idag,
trots att jag inte vill lämna sängen...
Både Storebror och Storasyster har utflykt idag med skolan,
givetvis direkt på morgonen,
sa jag att mailadressen dit informationsmailen från skolan ska komma har slutat fungera för 2-3 veckor sedan ?
Detta insåg jag nu i veckan,
innan trodde jag bara att avsaknaden av info inneburit att de sänkt frekvensen samt att det varit höstlov,
men icke sa nicke,
ingenting kommer fram,
varken från skola eller privat...
detta innebär att jag - klockan 07:55 informerades av Storebror att han skulle ha matsäck,
tack gode gud för mitt förråd,
detta innebär också att jag först när vi kom till skolan klockan 08:00 insåg att Storasyster skulle med på samma utflykt,
tack o lov ville hon inte ha matsäck...
Sedan var det bara hälften av barnen kvar att klä på, utfodra och få i väg till dagis,

Nu:
Alvedon och Treo och sängen, resten av dagen
- resten av helgen vid närmre eftertanke...

Uppdatering:
Ingen säng här inte,
det dök visst upp 4,5 kubik ved som måste staplas under tak,
blöt ved har en tendens att inte brinna lika bra nämligen,
men det tar väl inte så lång tid va'?
- det är ju så mysigt ute i 0-gradig snålblåst och kyla...

2 kommentarer:

Annika sa...

Men bläää! Krya..!

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Amen, va faaan.... Har du ingen pressening du kan dra över skiten?? Du är sjuk, och måste vila.
KRAM!!